Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
K ü l ö n v o n a t
A Pápa-Csorna vasút menti települések önkormányzatai 2009. június 21-én különvonatot szerveznek a vasútvonalon.
A rendezvény célja, hogy felhívjuk a közvélemény figyelmét a 2007-es vonalbezárások elhibázott voltára és a vasút újraindításának szükségességére. A 14-es vonal mentén elhelyezkedő falvak sínylették meg talán leginkább a kormány "reformintézkedéseit": a közutakon, azok kedvezőtlen vonalvezetése és rossz állapota miatt, lehetetlennek bizonyult a vasút kiváltása. Településeinket ma többnyire tekervényes útvonalon közlekedő, lassú "falujáró" buszok szolgálják ki, melyek képtelenek arra, hogy a napi ingázóknak megfelelő színvonalú szolgáltatást nyújtsanak. A térségnek gyors, megbízható gerincjáratokra van szüksége: abban pedig a Rábaközben mindenki egyetért, hogy erre a feladatra a vasút a legalkalmasabb eszköz. A települések éppen ezért minden követ hajlandók megmozgatni a vonal újraindítása érdekében: a térségi vasúti üzemeltetéssel kapcsolatos szándéknyilatkozatot valamennyien elküldték a minisztériumnak.
Ugyanakkor az idő sürget, és a kilátások nem túl rózsásak. A Csorna várost elkerülő út terveiben ugyanis újabban már nem számolnak a vasútvonal felett átívelő felüljáró megépítésével, az utat a vonal átvágásával kívánják megépíteni. Jóllehet az eredeti tervekben mindvégéig számoltak a vasút megtartásával, a spórolási láz furcsa módon csak akkor tört ki, mikor kiderült, hogy a települések térségi vasútként szeretnék működtetni a vonalat. Olyan helyzetet teremtettek tehát, hogy a vasútvonal megtartása lehetőleg az elkerülő út csúszását eredményezze, s ezért a vasútvonalhoz ragaszkodó településeket lehessen hibáztatni.
A rábaközi települések azt szeretnék, ha a vasútvonaluk nem politikai játszmáknak, cselszövéseknek a szomorú áldozata, hanem az új, térségi működtetésű vasutak sikeres mintapéldánya lehetne. Különvonatunk célja ennek a szándéknak a kifejezése, illetve annak demonstrálása, hogy az elmúlt évek negatív kampányai ellenére is sokan vannak még, akik fontosnak tartják a regionális vasúti közlekedés fejlesztését.
A GySEV 5047 501-1 pályaszámú motorkocsija Sopron állomás bejárati jelzőjénél
A különvonat szerelvénye nem Bzmot lesz. A szocialista idők mindenese fölött ugyanis véleményünk szerint már eljárt az idő, a tervezett térségi vasútnak lényegesen többet kell nyújtani komfort terén. Nem is beszélve arról, hogy a Pápa-Csorna vasútvonal esetében fontos elképzelés egy közvetlen győri vonat indítása is, amely viszont csak 120 km/h sebesség elérésére alkalmas járművekkel képzelhető el (a Bzmot-ok végsebessége 80 km/h). Ugyanakkor korlátozó tényező, hogy a Rába felett átívelő Kohn-provizóriumon csak legfeljebb 12,5 tonnás tengelyterhelésű járművek mehetnek át. A jelenleg Magyarországon futó járművek közül ezeknek a követelményeknek leginkább a GySEV 5047-es motorvonatai felelnek meg. A különvonatot ezért két, csatolva közlekedő 5047-es motorvonat alkotja majd.
A 338-as Bz-mot Rábahíd megállóhely előtt 2007 februárjában
A vonat Csornáról indul, és oda is érkezik vissza. Útközben valamennyi állomáson lesz lehetőség fotózásra, különösen a Rába-hídnál. A vonat visszafelé megáll a vasútvonal két, már megszüntetett rakodóállomásán, Ihászon és Emmamajorban is. Szanyban a vonatra nem csak az állomáson, hanem a Móricz-erdő felé menő út és a vasút kereszteződésében tervezett új megállónál is fel lehet szállni. A pápai állomáson egy demonstratív rendezvényre kerül majd sor, melyen felszólalnak a települések vezetői és a meghívott politikusok. Csorna bejárati jelzője előtt, az egykori 13-as számú őrháznál szintén sor kerül majd egy kisebb demonstrációra. A csornai elkerülő út építése során ugyanis ezen a ponton tervezik átvágni a vasútvonalat.
A tervezett menetrend:
CSORNA - PÁPA - CSORNA
A részvételi szándékot e-mailben jelezzétek itt: feldmarton(@t-online.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!