Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a S Z A N Y közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
S Z A N Y vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Csorna–Pápa vasútvonal menti önkormányzatok hajlandóak lennének térségi működtetésbe venni a szárnyvonalat. A vonal megtartása a jelenlegi helyzet szerint késleltetheti a csornai elkerülőút megépítését.
A Csorna–Pápa vasútvonalat féltik az érintett települések lakói. A Csornát elkerülő út ugyanis a város határában „átvágja" majd a síneket- írtuk korábban. Az önkormányzatok fontolgatják: térségi üzemeltetésbe vennék át a vasút ezen szakaszát. A közlekedési miniszter úgy véli, a közút-vasút keresztezésének ügye újra felvethető, azonban „csakis annak ismeretében, hogy a létfontosságú elkerülőszakasz tervezése és engedélyeztetése ezzel több hónap késedelmet szenvedne". Molnár Csaba szakminiszter ezt Áder János országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére adott válaszában írja le. A képviselő többek között azt írta a tárcavezetőnek, hogy a térség ellehetetlenítéséhez vezet, ha nem intézkednek sürgősen a közutak és a vasút érdekében. „Miként merülhetett fel egyáltalán a vasút átvágása azok után, hogy az önkormányzatok (...) hitet tettek a vasút átvételének szándéka mellett?" – kérdezte Áder János. Azt is firtatta, milyen fejlesztéssel kapcsolatos támogatásokra számíthat a vasútvonal üzemeltetésében közreműködő önkormányzati társulás. Molnár Csaba válaszában kifejtette: alapvető céljuk, hogy a közösségi közlekedés igazodjon a helyi igényekhez. A tárca 2007 végén elvégezte több alacsony forgalmú vasútvonal – köztük a Csorna és Pápa közti – részletes szakmai vizsgálatát. Azt vizsgálták, indokolt-e térségi vasúti rendszerben továbbüzemeltetni a vonalakat. Ahol úgy találták, hogy igen, megkezdték a pályázati rendszer kidolgozását. A miniszter kitér arra is, hogy a későbbiekben sor kerülhet a csornai elkerülő felett a vasútvonal átvezetésére is. Jelenleg azonban pénzügyi okokból ez nem valósítható meg. Németh Gergely: Ha egyszer átvágják a szárnyvonalat, soha nem lesz vasúti közlekedés ezen a szakaszon. Gyopáros Alpár, Csorna alpolgármestere úgy véli, „a minisztérium arra játszik, hogy a két fontos kérdésnek – a csornai elkerülő és a Csorna–Pápa vasútvonal térségi kezelésbe adása – a megoldását halogassa és spóroljon vele. – A taktika része a zsarolás és a települések egymásnak uszítása – jegyezte meg az alpolgármester. – Érthetetlen, hogy ha korábban arról volt szó, hogy az elkerülőút felüljárón halad majd el a vasútvonal felett, akkor most mi indokolja mégis a vasúti közlekedés ellehetetlenítését ezen a vonalon, ha nem az előbb felsoroltak.
Németh Gergely községe 1200 munkahelyének megőrzése mellett is kiáll, amikor a vasútvonal megtartását kéri. Mint mondta, a települést normális közúton megközelíteni nem lehet, és most a vasutat is elvennék tőlük. – Ha a csornai elkerülő miatt elvágják a vonalat, soha többé nem lesz vasúti közlekedés Szanyban – fogalmazott a Kisalföldnek. – Molnár miniszter úr válaszát, mely szerint miattunk csúszhat a csornai elkerülő építése, zsarolásnak érzem. Azt hiszem, a vasút menti falvakra akarják hárítani a felelősséget. Mi ragaszkodunk ahhoz, hogy más megoldást találjanak a közút és a vasút keresztezésére. Pápán is meg tudták építeni a sínek felett az elkerülőt. Egy ekkora beruházásnál másfél milliárd forint nem okozhatna gondot. Németh Gergely hozzátette: a környékbeli települések vállalnák, hogy térségi üzemeltetésbe veszik át a szárnyvonalat. – Ehhez azonban szintén állami támogatás kell. Szó volt a pályázat kiírásáról is, de egyelőre csak ígéret maradt.
Forrás:
Kisalfold.hu - Cs. Kovács Attila
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!